Tuesday, January 22, 2008

Και ξανά στον αγώνα τραβά




ΠΡΟΣΟΧΗ: Η παρούσα ανάρτηση είνα ένα σεντόνι που δεν έχει καμία σχέση με Ζαχόπουλο, Μάκη-Θέμο, ροζ DVD, Emo.
Προχωρήστε στην ανάγνωση με προσοχή.


Ένα χρόνο μετά τις μεγάλες κινητοποιήσεις (άρθρο 16) και καθώς οι φοιτητές έχουν ήδη ξεκινήσει ή ξεκινούν τις εξεταστικές τους συνεχίζει το ελληνικό πανεπιστημίο να σέρνει το κουρασμένο και φθαρμένο του σώμα αργά και δίχως προσανατολισμό μέσα στην έρημο της αβεβαιότητας. Παράλληλα εκτός από τις παρενέργειες της τριετίας της ακαδημαϊκής αποδόμησης τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών βαδίζουν προς βάπτισή τους σε πανεπιστημιακά ιδρύματα με νονό τον Στυλιανίδη. Κοιτώντας λοιπόν την επικαιρότητα:

Από τη μία πλευρά

Συνάδερφοι βιολόγοι στην Κρήτη προχώρησαν σε κατάληψη με την αιτιολογία ότι οι καθηγητές δεν τους παραδίδουν θέματα για να εξεταστούν κρατώντας τους "όμηρους". Αυτό σημαίνει ότι αν συνεχιστεί το κλίμα της αδιαλλαξίας ουσιαστικά παγώνει το εξάμηνο ή οι φοιτητές το χάνουν. Ίσως οι καθηγητές παίρνουν εκδίκηση για τη συμμετοχή των φοιτητών στις κινητοποιήσεις.
Ο λόγος σύμφωνα με ανακοίνωση του Συντονιστικού Κατάληψης ήταν ότι ο σύλλογος των φοιτητών «εμπόδισε για δύο συνεχόμενες φορές τη διεξαγωγή των προεδρικών εκλογών που θα πραγματοποιούνταν σύμφωνα με τον νόμο-πλαίσιο».
Παράλληλα όπως φαίνεται ο υπ. Παιδείας φαίνεται αποφασισμένος για

Από την άλλη

Πανεπιστημιακοί δηλώνουν: «Ο νόμος πλαίσιο έχει ρίξει σε εκφυλιστική στασιμότητα τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια» και συμπληρώνουν ότι υπάρχει ελπίδα καθώς ήταν μια ανθηρή περίοδος για την ανώτατη παιδεία (?????) «η οποία όμως τελματώνει με την ατέρμονη αδράνεια όλων των πολιτικών δυνάμεων του τόπου».

Δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται βάσει αυτών που διαβάζω οι καθηγητές να μην προχωρούν στην τέλεση των καθηκόντων τους και από την άλλη μεριά να μιλάνε για εκφυλιστική στασιμότητα, ατέρμονη αδράνεια αλλά ανθηρή περίοδο σε έμψυχο υλικό και υποδομές. Δε λέω ακούγονται ωραίες αυτές οι λέξεις από τα στόματα των Πανεπιστημόνων αλλά με το να γεμίζουν ανακοινώσεις με λέξεις που προκαλούν γλωσικές κράμπες και από την άλλη στην Κρήτη υπάρχει κόντρα/βεντέτα μεταξύ των μελών της παν. κοινότητας τότε τί συμβαίνει? Ποιοί στρουθοκαμηλίζουν?


Τέσσερεις απόψεις

Βερέμης: Κάθε μεταρρύθμιση στη δημόσια εκπαίδευση ειδικά βρίσκει μπροστά της σαν τείχος τους αιώνιους φοιτητές - πολιτευτές των ΑΕΙ και τους γηράσκοντες (ευτυχώς) «βοηθούς» του Νόμου Πλαισίου του 1982 που συνδικαλίζονται, για να περιφρουρήσουν τα κεκτημένα τους. Πώς θα αφυπνιστεί επιτέλους ο χειμαζόμενος Ελληνας (γονέας, φοιτητής, φορολογούμενος) πολίτης, για να κράξει τους δυνάστες αυτούς της εκπαίδευσης που διαχειρίζονται το μέλλον μας με αυτισμό;

Mήτσου (πρόεδρος παρατηρητίου για την 3Βάθμια Εκπ.)
Κοινός παρονομαστής η μαγική λέξη «ποιότητα», που δεν την εξασφαλίζει βέβαια η προστασία και το κρατικό «σφιχταγκάλιασμα», αλλά η αυτονομία σε συνδυασμό με την αξιολόγηση όλων και ως προς όλα, αλλά και τη λογοδοσία των υπευθύνων.

Παγουλάτος: (αν. καθ. στο Ο.Π.Α) Η Ευρώπη θέτει τα πανεπιστήμια σε πρώτη προτεραιότητα και ο ευρωπαϊκός χώρος ανώτατης εκπαίδευσης σχηματίζεται, όμως η ποιοτική αναβάθμιση των ελληνικών ΑΕΙ εξακολουθεί να εκκρεμεί. Βραδυπορία σημαίνει περιθωριοποίηση. Η στρατηγική τής μεταρρύθμισης για την αναβάθμιση χρειάζεται όχι μόνο περισσότερους πόρους, απαιτεί επίσης: ακαδημαϊκή αυτοτέλεια, αξιολόγηση, λογοδοσία. Δηλαδή και τα πανεπιστήμια να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Παπάζογλου (καθηγητής στο Ε.Μ.Π) Υπάρχουν πολλά Τμήματα Πανεπιστημίων που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αντίστοιχα της Ευρώπης, τόσο από εκπαιδευτική όσο και ερευνητική άποψη...πραγματική αυτοτέλεια των Πανεπιστημίων με έναν λιτό νόμο πλαίσιο και παραπομπή σε εσωτερικούς κανονισμούς λειτουργίας που εκφράζουν και τις όποιες ιδιαιτερότητες του κάθε Ιδρύματος

YΓ:Όσοι έχουν ήδη αποφοιτήσει από σχολές 5ετούς φοιτήσεως θα πάρουν αναδρομικά και το μάστερ?

5 comments:

πετρούλα said...

αυτο με το πενταετους φοιτησης με αφορα: θα πάρουμε λεφτά;

soduck said...

"να γεμίζουν ανακοινώσεις με λέξεις που προκαλούν γλωσικές κράμπες".
Το πως μιλάμε, δείχνει σε μεγάλο βαθμό και το πως σκεφτόμαστε.
Δυστυχώς η ακαδημαϊκή κοινότητα τελμάτωσε ανάμεσα σε τίτλους και κόντρες. Δεν ξέρω πως θα μπορούσαν να αλλάξουν τα πράγματα. Οι ελάχιστοι που πραγματικά εννοούν τον τίτλο "πανεπιστημιακός δάσκαλος" (και είναι οι μόνοι που δεν τον χρησιμοποιούν), δουλεύουν σχεδόν μόνοι, αθόρυβα και χωρίς τη δυνατότητα δυναμικής παρέμβασης στο καθεστώς.
Θα ήθελα να μπορώ να σκεφτώ κάτι πιο αισιόδοξο...

BioLogos said...

To μυαλό σου στα λεφτά Πετρούλα?Αν δεν έχεις αποφοιτήσει ακόμα από σχολή 5ετούς φοίτησης τότε μπορεί να προλάβεις την τροποποίηση και να πάρεις και μάστερ.Σε διαφορετική περίπτωση κανείς δεν ξέρει τί θα γίνει με οοοολους τους απόφοιτους σχολών 5ετούς φοίτησης.

Δάσκαλοι σοβαροί υπάρχουν και τους σέβομαι και έχω και φίλους τέτοιους.

Ίσως η πανεπιστημιακή κοινότητα έχει φτάσει σε ένα σημείο που πρέπει να αυτοπροσδιορισθεί δίχως τους εγωισμούς και τις αβρότητες του παρελθόντος.Μεγάλα λόγια αλλά είναι το μόνο σκληρό κεφάλαιο της χώρας.Δεν πρέπει να επιτρέψουμε όλοι μας ως πολίτες να αυτοκτονήσει το ελληνικό πανεπιστήμιο, λόγω απροσεξίας,προχειράδας,αλαζονίας και απληστίας.

Φώτης Τζώρας said...

Να η εξήγηση του γιατί δε παίρνω πτυχίο ακόμα! περιμένω τα λεφτά κ το Master!!!! Γαμώ τη χώρα μου!!!!!

Anubis said...

προσωπική άποψη ότι η μόνη λύση για να προχωρήσει το θέμα των πανεπιστημίων είναι η αξιολόγηση. ως πρόσωπα, δε μας συμφέρει. ούτε τους καθηγητές οι οποίοι θα κληθούν να κριθούν για το διδακτικό, συγγραφικό, ερευνητικό τους έργο, ούτε εμάς τους φοιτητές για τις επιδόσεις μας, ούτε τα ιδρύματα για τους κανονισμούς λειτουργίας και τη διαχείρισή τους. μακροπρόθεσμα όμως, θα δημιουργήσει αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και φοίτησης για πανεπιστημιακούς και φοιτητές. θα μπορέσουμε κάποια στιγμή να κάνουμε την υπέρβαση και να ενδιαφερθούμε για την πρόοδο του πανεπιστημίου, με όποιο κόστος;