Και ενώ η συνθηματολογική έκρηξη και ο «πατριωτικός» ερεθισμός συνεχίζεται με τις ευλογίες της Εκκλησίας Α.Ε περί ιστορίας, αλησμόνητων πατρίδων και ελληναράδων ηρώων, ας στρέψουμε και λίγο το βλέμμα προς ζητήματα που αναμένεται να αρχίσει η επεξεργασία και προώθησή τους από το Υπ. Παιδείας και ενδεχομένως θα προκαλέσουν είτε μαζικές κινητοποιήσεις που θα καταλήξουν στο άγνωστο ή άλλος ένας γύρος συνθηματολογίας, τηλεοπτικού πανηγυριού και λεκτικού αυνανισμού εν μέσω σπασμών.
-Τα ζητήματα που μπορεί να κάψουν πολλούς είναι:
- Εφαρμογή ή μη εφαρμογή του νόμου πλαισίου.
- Η εισαγωγή του συστήματος πιστωτικών μονάδων με υπουργική απόφαση παραμονές προκύρηξης εκλογών (13 Αυγούστου).
- Καθώς δεν έχει ψηφιστεί ακόμα η τροπολογία στο Π.Δ 407/80 περί τριετούς απασχόλησης συμβασιούχων διδασκόντων σε ΑΕΙ (οι γνωστοί «407»), απειλείται η λειτουργία τμημάτων σε περιφερειακά ΑΕΙ.
- Ο προϋπολογισμός 08 για την Παιδεία (ο οποίος δεν θα αυξηθεί στο 5%).
- Η προώθηση των 4ετών συμβάσεων των ΑΕΙ με το κράτος, η απειλή διακοπής χρηματοδότησης περιορίζοντας την αυτοτέλεια των ιδρυμάτων, το θέμα του ασύλου και των «αιωνίων».
- Ο νόμος για την έρευνα και την τεχνολογία ο οποίος, θέτει τη χώρα μας εκτός του «Στόχου της Λισσαβώνας», δεδομένου ότι προβλέπει την αύξηση της δαπάνης σε Έρευνα και Τεχνολογία (Ε&Τ) ως ποσοστό του ΑΕΠ στο 1,5% έως το 2013, από 0,6% σήμερα. Ο συγκεκριμένος «Στόχος της Λισσαβώνας» είναι οι δαπάνες σε Ε&Τ να ανέλθουν στο 3% μέχρι το 2010 για τα κράτη-μέλη της E.E. Σήμερα, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται σε περίπου 1,84% για την Ε.Ε. - 27 και 1,91% για την Ε.Ε. - 15. Παράλληλα τα ΑΕΙ εξαιρούνται από τις κατηγορίες ερευνητικών φορέων που εποπτεύει το κράτος και έτσι δεν αναγνωρίζεται το ερευνητικό τους έργο.
- Ακόμη όσον αφορά τα μεταπτυχιακά προγράμματα εντάσσονται τα δίδακτρα (ήδη βρίσκονται σε ισχύ σε πολλά τμήματα), η εξάρτηση της ύπαρξης των μεταπτυχιακών από την αξιολόγηση, η ύπαρξη ενός μεταπτυχιακού ανά τμήμα και η δυνατότητα του ΥΠΕΠΘ να δημιουργεί κατά βούληση (!!!!) μεταπτυχιακά προγράμματα στα πανεπιστήμια. .Μέσα σε όλα αυτά προβλέπεται και η λειτουργία ιδιωτικών Ερευνητικών Πανεπιστημιακών Ινστιτούτων εντός των Ιδρυμάτων κυρίως για την «ερευνητική υποστήριξη του επιτελούμενου εκπαιδευτικού έργου ιδίως σε μεταπτυχιακό επίπεδο».
- Η λειτουργία των εργαστηρίων με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, όπου εκτός από έρευνα θα γίνεται και προώθηση ερευνητικών και επιστημονικών προϊόντων σε τρίτους.Παράδειγμα αποτελεί η εισαγωγή τέτοιων κριτηρίων σε εργαστήρια Ιατρικών σχολών.Πέρασε στη Βουλή κάτω από τη μύτη όλων (1η Ιουνίου).
Σίγουρα παραμένουν ακόμα πολλά σημεία να διασαφηνιστούν και μπορεί να προκύψουν και νέα δεδομένα κατά τη διάρκεια του χρόνου.
- Υπό αυτό το πρίσμα σύμφωνα με δημοσίευμα του Βήματος κάποιοι φαίνεται ότι διορίστηκαν σε πανεπιστημιακά ιδρύματα από την πίσω πόρτα βάσει των διασυνδέσεών τους με το Υπουργείο Παιδείας, γεγονός που προσπαθούν να διαψεύσουν ως επίθεση αλλά δεν φαίνεται να πείθουν.
- Από την άλλη προβλέπεται ότι θα προωθηθούν ρυθμίσεις για την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ΚΕΣ με αντίστοιχα αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ, οδηγώντας στην εξομοίωση τίτλων σπουδών κολλεγίων με αυτούς των ελληνικών πανεπιστημίων ενώ ταυτόχρονα μεγάλος αριθμός περιφερειακών ΤΕΙ πνέουν τα λοίσθια οργανωτικά, λειτουργικά, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα του χαμηλού αριθμού εισακτέων και την έλλειψη επαγγελματικής αναγνώρισης των αποφοίτων τους. Προσωπικά δεν ανησυχώ καθόλου. Τώρα που "άλλαξε" το βιβλίο της Ιστορίας κάνοντας ένα βήμα προς τα πίσω, όλα τα παραπάνω θέματα θα είναι παιχνιδάκι.
Πηγές
Ευριπίδης, στην Γιαννάκου τραγωδία, Ελευθεροτυπία
Κρίση για τα πτυχία κολλεγίων, Ελευθεροτυπία
Eίκοσι ΤΕΙ κινδυνεύουν, Ελευθεροτυπία
Δύσκαμπτο το σχέδιο νόμου για την Έρευνα και Τεχνολογία, Καθημερινή
Αντιδρούν οι Πανεπιστημιακοί, Καθημερινή
Η μετά Γιαννάκου εποχή, Το Βήμα
Η Παιδεία στη μετά Μαριέττα εποχή, Το Βήμα
Aπάντηση Καραμάνου σε δημοσίευμα, Το Βήμα
9 comments:
Α ρε BioLogos, τα έψαξες καλά, αλλά μας μαύρισες τη ψυχή. Και πολύ σωστά έπραξες!!!!Ας τα διαβάσουν κάποιοι που νομίζουν ότι όλα είναι ρόδινα και υποστηρίζουν τέτοιου είδους πολιτικές. ξέραμε από την αρχή, ότι μόλις ξαναβγεί η Ν.Δ. θα δεινοπαθήσουμε. Τρέμει το χέρι μου που τα γράφω (μπορεί να 'ναι από τον καφέ που ΄μόνο εσύ ξέρεις να σερβίρεις). Καλά να πάθουμε, όπως εξακολουθώ να πιστεύω, ακράδαντα!!!! Keep the good work!!!
biologos τρέμω στην ιδέα πόσο θα χρεώνουν τα πτυχία. με 19% ΦΠΑ λες να είναι;
21%
Τάδε έφη (ή μάλλον θα πει)Αλογοσκούφης.
Στην Κύπρο είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα όπως τα περιγράφεις. Πληρώνουν οι φοιτητές για τα μεταπτυχιακά προγράμματα και τα συγγράματα (και στα προπτυχιακά).
Εν το μεταξύ από το πουθενά μέσα σε 1 μήνα η Κύπρος απέκτησε 4 αναγνωρισμένα παν/μια!!! 1 το κανονικό (της Κύπρου), ένα στη Λεμεσό και άλλα 2 κολέγια που αναγνωρίστηκαν τώρα ως παν/μια. Δηλαδή...τώρα, σε αυτό το τεράστιο νησί αναλογεί 1 πανεπιστήμιο ανά φοιτητή!!
Όσο για το επίπεδο των σπουδών των κολλεγίων που έγιναν παν/μια.....νομίζω ότι όλοι έχετε τη φαντασία να καταλάβετε πού κυμένεται. Τώρα πια η παιδεία είναι μπίσνες και όχι αυτό που νομίζετε!!!!!!!!!!!!!
@tzoras
ο καφές στον οποίο αναφέρεσαι είναι επικίνδυνος για τη δημόσια υγεία.
@νομπαντυ
Σε μικρότερη κλίμακα γίνεται στην Κύπρο αυτό που θα ακολουθήσει στην Ελλάδα.Ήδη κάπου διάβαζα ότι το κεφάλαιο για να ξεκινήσει κάποιος να επενδύει σε Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών δεν υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ, η νομοθεσία χαλαρή και ο έλεγχος σχεδόν ανύπαρκτος.Μιλάμε για πολύ καλή αγορά...
τώρα ξυπνήσαμε δηλαδή;
τώρα καταλάβαμε ότι τα αμφιβόλου ποιότητας ιεκ και κολλέγια αναγνωρίζονται από την ΕΕ με ένα απλό μαστεράκι-που πολλοί ξέρουν τρόπους απόκτησής του- ως ισότιμα;
το πρόβλημα δε της εκπαιδευτικής μετανάστευσης το ξεχάσαμε ήδη. άλλωστε οι περισσότεροι που επέστρεψαν από διάφορες χώρες τι πτυχία νομίζουμε ότι έλαβαν; γιατί οι περισσότεροι τους δεν έπαιρναν ούτε απολυτήριιο λυκείου δίχως βύσμα.
τώρα μάθαμε για την έρευνα στα πανεπιστήμια;
για τα προβλήματα με τους μεταπτυχιακούς εγχώριους τίτλους; για τους υπερπληθυσμούς πανεπιστημίων χωρίς υποδομές, υλικές και ανθρωπίνου δυναμικού;
ας μη τρελαινόμαστε και προσπαθούμε να εκμεταλευτούμε πολιτικά τέτοια θέματα, όπως αυτό. ας πράξουμε επιτέλους προς όφελός μας και κυρίως των παιδιών μας.
γιατί για την παιδεία μας το μεγαλύτερο κακό τελικά το κάνουμε οι ίδιοι (γονείς και μαθητές,φοιτητές).
@Κωνσταντίνος ο Συντοπίτης
Θα συμφωνήσω ως προς την πολιτική εκμετάλλευση μαζί σου καθώς κάθε έλλογο ον καταλαβαίνει ότι το θέμα της παιδείας αφορά μεγάλη μερίδα της ακαδημαϊκής κοινότητας και της κοινωνίας (εντός κ εκτός Ελλάδας)και εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να γίνει διάλογος επ αυτού σαν σε λαϊκή αγορά. Δεν καίει μόνο τους φοιτητές/καθηγητές αλλά έχει προεκτάσεις τελικά στη φύση και τον προσδιορισμό του ελληνικού πανεπιστημίου.Την ταυτότητά του.
Θα συμφωνήσω επίσης ότι πλέον έχει στρωθεί το χαλί για την ανωτατοποίηση των ΚΕΣ και το πιο σημαντικό δίχως αξιοκρατικούς και διαφανείς τρόπους.
Όσο για την έρευνα στην Ελλάδα, ενώ υπάρχουν μερικοί που πεισματικά εκδίδουν, ερευνούν και προσπαθούν να εξασφαλίσουν κονδύλια με τα χίλια ζόρια, υπάρχουν και οι μάγκες που περιμένουν πως και πως τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια για να μπουν οι φίλοι τους οι εξωπανεπιστημιακοί στο παιχνίδι, να σιγουρέψουν έδρες και να στήσουν το δικό τους Παραπανεπιστήμιο Α.Ε.Να βγάλουν και τίποτα ρε αδερφέ.
Καλό Εκπαιδευτικό Χειμώνα, αν και δεν το βλέπω...
καλό μας μήνα!
Kαλό μήνα βρε παριζιάνε.
Δύσκολος χειμώνας.Ευτυχώς δεν θα παίζει το Ρετιρέ σε επανάληψη.Κάτι είναι κι αυτό.
Καλό μας μήνα.
Post a Comment