Sunday, June 3, 2007

Γυναικών τα δεινά

«γυνή μη ασκείτω λόγον˙ δεινόν γαρ» Πλατων

Εισαγωγικο σχολιο: Πριν συνεχισεις την αναγνωση ο γραφων σημειωνει οτι εχει σωας τας φρενας και οτι η παρουσα γνωμη δεν ειναι απολυτη θεση ή επιθεση προς το ομορφο φυλο.Οποιος δεν το καταλαβαινει αυτο να παει να γαμηθει. Δεν πηγαζει απο μονομερη και ακριτη σκεψη αλλα βασιζεται στην παρατηρηση και την αναλυση σημαντικου στατιστικου δειγματος.


Ξεκιναω χωρις να χρονοτριβω απο μια φραση του Πλατωνα που ακουσα τυχαια σημερα και πυροδοτησε αυτοματως πολλους συσχετισμους και εναν προβληματισμο που θα ηθελα να τον εκθεσω προς συζητηση. Ο κυριος Πλατωνας λοιπον, γυρω στα 2500 χρονακια πριν πεταξε την ατακα οτι δεν υπαρχει χειροτερο πραγμα απο μια γυναικα να εξασκειται στον ρητορικο λογο.Σιγουρα υπο το πρισμα της τοτε κοινωνιας, οπου η γυναικα ειχε εντελως διαφορετικο ρολο και θεση μεσα σε αυτην δεν νοούταν να υπαρξει γηναικα ρητορας. Αντιθετως σημερα υπαρχουν πολλα παραδειγματα χειραφετημενων γυναικων που αποδεικνυουν την αξια τους σχεδον σε ολα τα επιπεδα και ορισμενες φορες καλυτερα απο τους ανδρες.Δηλαδη το κριτηριο συγκρισης σε οποιοδηποτε χωρο θελω να ελπιζω οτι δεν αφορα τα δυο φυλα αλλα μονο τις ικανοτητες και την προσωπικοτητα του καθενος ανεξαρτητως απο το αν ειναι γυναικα η ανδρας.
Χωρις να θελω να φανω φαλλοκρατης ή μισογυνης (αν και λιγο πολλοι ολοι μας ειμαστε ή εχουμε υπαρξει) θα προσπαθησω να επεκτεινω αυτη τη θεση του Πλατωνα ταπεινα και με σεμνοτητα, προσθετοντας οτι η γυναικεια φυση σε συνδυασμο με τη χρηση του προφορικου λογου παρουσιαζει καποια αξιοπροσεκτα χαρακτηριστικα.Το κυριοτερο στοιχειο αποτελει η γυναικεια φλυαρια, λεξη η οποια στο περας των αιωνων εχει εντυπωθει στη γενετικη μνημη ολων μας οτι ακολουθειται απο τη λεξη γυναικα.Ειναι απιστευτο και αξιοπροσεκτο το κατα ποσο μπορουν ορισμενες γυναικες (το ολες ειναι λεξη απολυτη και δεν μου αρεσει) να εκμηδενισουν με ισοπεδωτικο τροπο την αρχαια ρηση των προγονων και απογονων του Κινγκ Ληοναϊντας <Το λακωνιζειν εστι φιλοσοφειν>.
Δεν εννοω φυσικα να ζητουν και γραπτη αδεια να μιλησουν αλλα πραγματικα προκαλει εντυπωση και πρεπει να κληθουν επιστημονες να μελετησουν το κατα ποσο οι μυες της γναθου αντεχουν την υπερπροσπαθεια απο την αεναη, αδιακοπη, λεκτικη υστερια.Οι λεξεις ανακατευονται μαζι με νευρικες κινησεις των χεριων σαν να κρατουν φουγκα στη συμφωνικη του Βερολινου και τα ματια περιστρεφονται σε τροχια 360 μοιρων σαν σε ιερη εκσταση, παντα ομως καρφωνοντας τον συνομιλητη ωστε να καταλαβει τη ματαιοτητα να μιλησει κι αυτος.Ο διαλογος γινεται μονολογος και η αβροτητα των λεξεων ακολουθει μια τρελη τροχια προς το πουθενα χωρις καποιο λογικο συμπερασμα.
Ο στοχος απο την υπερφλυαρη στρατολογηση μη κατανοητων προτασεων ειναι διπλος. Αποτελει κοινο κωδικα κοινωνικης επαφης μεταξυ μελων του ιδιου συνολου-αποικιας και ισως θα μπορουσε κανεις να το παρομοιασει με μασωνικη χειραψια αναγνωρισης ή κατι τετοιο.Ο αλλος σκοπος της γυναικειας φλυαριας αποσκοπει στο να καλυψει την παντελη ελλειψη λογικων συνειρμων και απλων και κατανοητων συσχετισμων κατα τη διαρκεια μιας συζητησης, ωστε ο μπερδεμενος συνομιλητης (γυναικα που δεν ανηκει στο συνολο ή αντρας) να νοιωσει πνευματικη κατωτεροτητα απο την απαραμιλλη (σικ) λεκτικη ευχερεια ή να μην μπορει να ανταποδωσει σε περιπτωση διαφωνιας.Η φλυαρια αλλωστε αποτελει βασικο οργανο αποκρυψης της ελλειψης μιας λογικα δομημενης αποψης και αποφυγης καταστασεων που θα μπορουσαν να οδηγησουν μια φλυαρη γυναικα να ομολογησει οτι δεν γνωριζει, εχει αδικο, λεει μαλακιες, ειναι χαζη κτλ.
Κλεινοντας οπως αρχισα προσθετω κατι απο τον Shakespeare :

"You shall never take her without her answer, unless you take her without her tongue."

9 comments:

Jimbo said...

giou roul ouans mor masta billia!

Dementia_Inc said...

Ετοιμάσου για βομβιστική επίθεση από το σύλλογο γυναικών Ανω Τραχανοπλαγιάς με παράρτημα στο Σααρ...

ανεστης said...

Καλά τα λες, θα μπορούσες να τα πεις και με λιγότερες λέξεις, τι σε έπιασε;

:P

BioLogos said...

ξερω μωρε ανεστη...ειμαστε λιγο τιγκα στα ψυχολογικα αυτη τη περιοδο και φαινεται εξαλλου.φλυαρω!!!!!

petroula said...

σχετικα με τη γυναικεια φλυαρία χωρις καμια διάθεση συγκρισης κλπ: μετρα λεξεις σε ποστ μου και μετα μετρα στο δικο σου.

για ολα τα αλλα μπορει να εχεις και δικιο. Μπορεί όμως και όχι

BioLogos said...

Γράφω για να γράψω πετρούλα και προσπαθώ με τα δικά μου φτωχά πνευματικά και λεκτικά μέσα να αναλύσω μια κατάσταση από τη δική μου σκοπιά.Ο σκοπός μου δεν είναι να έρθεις εσύ ή ο καθένας και να μου πεί, μπράβο καλά τα είπες ή το αντίθετο.

Anonymous said...

Γιώργη Χολιαστού
ΓΥΝΑΙΚΑ


Απ' τη στιγμή που βάθυνε η ανάρηχη ματιά σου-
απ' τη στιγμή το παιδικό που έπαψε τραγούδι-
απ' τη στιγμή που πλάτυνε-που θέριεψε η άγνοιά σου-
απ' τη στιγμή που ξάνθινε το βελουδένιο χνούδι'

απ' τη στιγμή που αρώτητα δηλώνεις: "έχω φίλο!"
ενώ ουτ' ανάσασμα αντρικό δε σ' έχει ακόμ' αγγίξει'
απ' τη στιγμή που τον Αδάμ ταυτίζεις με το μήλο,
το φόβο με το σκίρτημα, τον πόθο με την πλήξη'

απ' τη στιγμή που όταν κανείς τ' ωραίο σου κορμάκι
κυττάξει μ' ένα νόημα ως τότε άγνωστό σου,
εσύ μετέωρη στέκεσαι κι αμήχανη λιγάκι
πριν όλο ανίσχυρον θυμό κλειστείς στο δωμάτιό σου'

απ' τη στιγμή που έξαφνα το σπίτι μεγαλώνει
κι η μάνα είναι βαρετή και ξένος ο πατέρας'
απ' τη στιγμή που θα σκεφτείς το στήθος που αβγαταίνει
ότι δεν είναι κτήμα σου μα της αγάπης γέρας'

απ' τη στιγμή που προσμετράς γυμνή τα θέλγητρά σου
κι ενώ είναι είκοσι,εσύ τα βρίσκεις μόνο δέκα
αντίο τότε πες μικρή σ' όλα τα παιδικά σου
και σ' όλη την αξία σου-πια έγινες γυναίκα.

George Holiastos

tho said...

o Πλάτωνας ήταν υπέρ της εξίσωσης της γυναίκας και του άντρα όχι μόνο σε πολιτικό αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο.

Είναι αλήθεια ότι ο συγκεκριμένος φιλόσοφος έχει πει και διάφορες άλλες ρήσεις κατά της γυναίκας, όπως μάλιστα έχει υποστηρίξει και την κοινοκτησία τους.

Παρ'όλα αυτά , αυτές είναι απόψεις που εκφέρονταν από το σύνολο της Αθηναικής κοινωνίας όπου η γυναίκα είχε δευτερεύοντα ρόλο όσον αφορά τα κοινά. Όχι δευτερεύοντα κοινωνικό ρόλο αλλά πολιτικά δευτερεύον ρόλο. Έτσι λοιπόν ότι αφορούσε την επίσημη δημόσια κριτική είχε μια δόση από αυτό που λέμε τώρα "μισογυνισμό". Δεν ήταν καθόλου μίσος.

Άλλοι δε φιλόσοφοι όπως ο Αριστοτέλης εξέφρασαν άδικες απόψεις κατά των γυναικών αλλά όχι ο Πλάτων , και κακό επίσης είναι να παραφράζεις την ρήση του Πλάτωνος μεταφέροντάς την , χωρίς καμία απολύτως επεξήγηση, στην σύγχρονη πραγματικότητα όπου οι γυναίκες μόνο που δεν μας γαμάνε...

Οι γυναίκες όντως χωρίς τους απαραίτητους θεσμικούς διαχωρισμούς αποτελούν κοινωνικό πρόβλημα και θα έπρεπε να καθοριστεί επακριβέστερα ο ρόλος τους. Δεν δέχομαι την κοινωνία του Marie Claire ούτε την υποκουλτούρα του Sex & The City αλλά ούτε την παράφραση του Πλάτωνα και ούτε τις μπουρδολογίες σου περί του γυναικείου λόγου...

Μάθε στην κοπέλα σου να μιλάει (όσο μπορεί σωστότερα) και σβήστο ποστ.
Ελπίζω να το δεις και να μην πέσω πάλι σε blogger που λέει μια μαλακία και εξαφανίζεται..

BioLogos said...

@Tho
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για τις επιπρόσθετες πληροφορίες, που μερικές τις αγνοούσα ο χωριάτης.

Βλέπεις δεν είμαι ο δάσκαλος/παιδαγωγός της γυναίκας/συντρόφου κοπέλας μου ώστε να την πατρονάρω,όπως μου ζητάς και αυτό το ποστ δεν αναφέρεται σε αυτήν.Έμπνευσή μου αποτέλεσε μια μιαρή κατηγορία γυναικών που απλά ηχορυπαίνει και έτυχε να συναντήσω πριν ενάμιση χρόνο.
Πες με κακό, μικροψώλη,αγάμητο,μαλάκα αλλά...μπορώ να ανεβάζω ότι μαλακία θέλω δίχως να φοβάμαι την αστυνομία των μπλόγκζ.Και φυσικά δεν πρόκειται να κατεβάσω τίποτα, όπως επιτακτικά μου ζητάς στο ίδιο μου το μπλόγκ και να αυτολογοκριθώ.Θα μπορούσα να σου πω να πας να γαμηθείς αλλά αυτό θα ήταν αγενές.

Τουλάχιστον να ξέρεις ότι μπορώ να μπουρδολογώ, να λέω ότι θέλω αλλά δεν εξαφανίζομαι, όπως εκφράζεις στην ανησυχία σου.Οπότε είσαι ευπρόσδεκτος να επανεμφανιστείς όποτε θέλεις, εκτός αν εξαφανιστείς.

Την καλημέρα μου